Volgens de oprichter van de Twin Peaks keten, Randy DeWitt, was Hooters niet “pittig” genoeg meer en dan hebben we het niet over het eten. Dat is gewoon het standaard menu dat voor een lichte hartafwijking zou kunnen zorgen. Heel veel vlees en bijvoorbeeld hamburgers met een gebakken ei erop, dat soort werk.

Twin Peaks, tieten

De unique selling point van Twin Peaks zijn de serveersters die er gewoon heel erg sexy uitzien. Heel veel decolleté en zoveel bloot als wettelijk toegestaan is in een restaurant. Bij Hooters probeerden ze iets teveel in de familiesfeer te komen en moeten ze nu met lede ogen toezien hoe hun concurrent met de borstenliefhebbers aan de haal gaat. Een gemiddelde vestiging van Twin Peaks zet 1 miljoen dollar per jaar meer om dan een Hooters restaurant.

In totaal zijn er 57 Twin Peaks restaurant die verleden jaar voor 167 miljoen dollar omzet zorgden. De keten met de bevallige bediening is in 2005 opgestart.

Serveersters, tieten

De serveersters krijgen extra punten als hun haar en make-up helemaal goed zit en zijn over het algemeen gekleed in zeer korte spijkerbroekjes, sexy laarzen en geknoopte overhemden waarvan de sluiting niet helemaal goed lijkt te werken. Bij speciale gelegenheden worden de pikante schooluniform outfits uit de kast gehaald of worden de mannen in uniform geëerd.