Dat mannen met sex in advertenties gepaaid konden worden stond al wel een tijdje vast. Bij vrouwen zou dat niet opgaan maar de realiteit blijkt anders. Als het duur is dan wordt sex in advertenties wel gewaardeerd.
Sex in advertenties
Natuurlijk zuigen we dit niet uit onze grote duim al is die twijfel volledig gerechtvaardigd. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan door wetenschappers van de Universiteit van Minnesota. Die deden een aantal tests met advertenties en kwamen erachter dat sex advertenties werken bij vrouwen als het maar in de categorie duur valt.
Horloges
Als onderzoeksobject werden horloges gebruikt om uit te zoeken hoe vrouwen en mannen op verschillende soorten advertenties zouden reageren. De horloges werden afwisselend getoond met een meer seks achtergrond of een berglandschap. Niet alleen de achtergrond verschilde, het prijsniveau van de horloges ook, dat varieerde van 10 tot 1250 dollar per klokje.
De advertenties met de sex achtergrond werden door vrouwen negatiever beoordeeld als de horloges in de instapklasse zaten als het om de prijs ging. Werden er dure horloges vertoond met seks op de achtergrond dan werd er opeens een stuk minder negatief gereageerd door de vrouwen.
De berglandschappen bleken geen enkele invloed te hebben op de beoordeling van de vrouwen. Het blijkt dus, volgens de onderzoekers, dat vrouwen positiever zijn over seks in advertenties als er duur en exclusief aan gekoppeld is.
De onderzoeksresultaten bleken bij de mannen te voldoen aan het begrip “sex sells” en hoefden niet echt gestaafd te worden. Het maakte weinig uit of de horloges goedkoop of duur waren als er maar sex in de advertenties zat werd door de mannen op dezelfde manier gereageerd.