Virgin trekt omstreden “verkrachting” reclame in

Virgin trekt omstreden “verkrachting” reclame in

Het verrassende kerstgeschenk. Halsketting? Of chloroform.” Dit is te lezen onder het beeld waarop een man te zien is die zijn handen voor de ogen van een vrouw houdt en een klein cadeau in zijn andere hand heeft.¬†Chloroform wordt vaak door criminelen gebruikt om hun slachtoffers te verdoven en vervolgens te verkrachten.

Verkrachting

Dan zijn we er overigens nog niet want even verderop is een kerstman te zien met daaronder de tekst “Hij ziet wanneer je slaapt, dames.” Dit alles is verwerkt in een kerstadvertentie voor Virgin Mobile US. Zoals te verwachten waren de reacties op de social media niet misselijk en ging zelfs Richard Branson los, op zijn blog noemde hij de reclame ziekelijk.¬†Overigens niet alleen op zijn blog, aan zijn 2.7 miljoen volgers op Twitter gaf hij dezelfde boodschap mee.

Chloroform in "verkrachtings" advertentie van Virgin Mobile US

Ingetrokken

 

Branson is niet de eigenaar van ¬†het bedrijf maar gaat toch met het team aldaar aan de vergadertafel om zijn mening over de “verkrachtings” advertentie te geven.¬†Het scheen een goed overleg te zijn geweest want de advertentie was binnen een uur ingetrokken. De Amerikanen gaven toe dat ze een spijtige vergissing hadden gemaakt.

Verkrachtingsadvertentie Virgin Mobile ingetrokken

Author: Redactie

Share This Post On

Geef een reactie

Read previous post:
Aantal aangiften seksuele misdrijven afgenomen
Minder aangiften van seksuele misdrijven in Nederland

In de Volkskrant is ...

Close