Een dubbelzinnige reclamecampagne van KFC Australië is een briljante zet geweest om aandacht op de social media te krijgen of ze hebben de impact van de dubbelzinnigheid ietwat onderschat. Na een uur was de betreffende foto plus tekst, die op Twitter was losgelaten, van de site van KFC gehaald, maar toen was het “kwaad” al geschied. Het bericht was al 1300 keer gedeeld op vrijdagmorgen en begonnen aan een opmars op de social media.

Dubbelzinnige KFC Reclamecampagne

Op de foto is een stel op de bank te zien in een soort van provocerende houding. Het lijkt alsof de vrouw met haar hand naar de piemel van de man toegaat, maar dat gedeelte is keurig geblurred. De “pikante” foto werd vergezeld van de tekst: “WARNING #NSFW Something hot and spicy is coming soon ….

Binnen een uur was de foto al 1300 keer gedeeld en vlogen de reacties over seksisme en social media fails je om de oren. Aan de andere kant zag je reacties van mensen die er een vooropgezet plan in zagen van KFC om zoveel mogelijk publiciteit te genereren. Iets dat ze uitermate goed gelukt is.

In ieder geval werd het bericht binnen een uur van de website van KFC gehaald en kwam er een reactie van het bedrijf, waarin ze aangaven dat de campagne niet bedoeld was om te shockeren. Ze wilden alleen de lancering van KFC’s nieuwe Hot & Spicy kip producten promoten.

https://twitter.com/thirdwavefem/status/720790497308991488?ref_src=twsrc%5Etfw

McDonalds kwam al eerder met een soortgelijke campagne.